Park Shin Hye Instyle Mayıs 2017 Röportajı

DDdzEURVoAACqDM.jpg

Uzun bir uçuştan sonra Maldivler hava limanına vardık. Herkes Maldivler’in sıcak havasından yorgun düşmüşken, Park Shin Hye ortamı neşesiyle aydınlattı. Vitamin gibiydi adeta. Onun film setlerinde daima buz kırıcı olmasına şaşmamak gerek. Onunla çalışan her aktör ve ekip üyesi ondan övgüyle bahsediyor.

O gelecek filminin programı için yolculukta bile stresli olduğunu söylese de, bitkin düşünceye dek suda eğlendi ve şnorkelle yüzmeyi öğrendi, uzmanlaştı. Hepsi onun şaşırtıcı atletik yeteneği sayesinde.

Hayatının yarısını film setlerinde karakterine yansıtabilmek için geçirmiş olan kıdemli bir aktör, 20’li yaşlarındaki güzelliğiyle zevk alan bir kız, bunlar Park Shin Hye’nin birbirine şaşkınlık veren özellikleri. Çünkü iki özelliği de, olgunluğunu değil masum bir çocuk gibi merakını gösteriyor.

DCvS4CPUMAEcQBX.jpg

Soru: Silence filminin çekimlerini yeni tamamladığını duydum.

PSH: Doctors dizisinin bitiminden hemen sonra Silence filmini çektim. Nisan ayından beri Doctors için hazırlanmıştım. Ekim’e kadar çekimler sürdü. Sanki 6 aydan daha uzun süre 100 bölümlük bir dizi çekmişim gibi hissettim.

Soru: Silence filmindeki Hee Jung karakteri oynadığın diğer rollerden oldukça farklı değil mi?

PSH: Hee Jung tamamen farklı. Zayıf değil, işini hızlı yapan biri de değil, daha çok kararsız biri. Kendine ait bir inancı olsa da gayret etmeye devam ediyor. Belki filmin sonunu bilmeyen izleyiciler onu gerçeklerle uyuşmayan, esnekliği olmayan bir karakter olarak görebilirler.

DC6rjSdV0AAQZIl.jpg

Soru: Dizilere kıyasla filmlerde daha az görünüyorsun. İkisi arasında farklılıklar var mı?

PSH: Diziye kıyasla film çekmek, insan doğasını daha derinden incelememi gerektiren bir oyunculuk süreci. Dizide sevgilisiyle, ailesiyle, arkadaşlarıyla daha karmaşık ilişkisi olan karakterler oluyor. Ama film karakteri daha çok kendisiyle uğraşıyor. Bu yüzden onlarda ki hisler daha bireysel, derin ve detaycı. İzleyici reytingleri dizi yapımcıları için önemli, ama film için de izleyiciler zamanını ve parasını harcayarak bir filmi görmeye gidiyorlar. Onların kalbine dokunup dokunamaz mıyım diye emin olamadığım için endişelendim bu yüzden oyuncu kadrosu teklifleri bana önerildiğinde tereddüt ediyorum. Ama her zaman çekinmiyorum şimdi daha coşkulu yaklaşacağım.

DFNdae3XsAA76qH.jpg

Soru: Şimdi kariyerinde 14 yılı doldurdun. Büyümüş gibi hissediyor musun?

PSH: Sanırım zihnim daha esnek. Çekimleri çok sahnede tamamlamanın utanç verici olduğunu düşünmüştüm ama yeterli pratik yapmadığım için hata yaptığımı anladım. Ama bazen zihnime yerleşmiş gereksiz bir kabuğun çıktığı anı fark ediyorum ve sadece zihnimin içindeki solda yer alan öz ile bir kaç kere daha devam ediyorum. Oyunculuk hakkında hala endişelerim var. Bir keresinde baş rol erkek oyuncular olmadan halk tarafından beğenilmediğini gösteren bir kanıt aldığımda ikileme düşmüştüm. Her şeyin inişi ve çıkış var ve buna ihtiyacımız da var. Sanırım körü körüne çok çalışmak ne oyunculuk ne de hayat için yeterli bir cevap değil.

DF6WEi0VYAEi0dc.jpg

Soru: Şimdi çekim bittikten sonra Maldivler’de gerçek bir tatil yapacaksın galiba?

PSH: Genellikle çekimler bittikten sonra çokça tatil yapıyorum. Profosyonel bir fotoğrafçı olan Shin Hye Rim ile Doctors bittikten sonra Portekiz’e gittim. Pinocchio bittikten sonra İtalya, İsviçre ve Almanya’ya seyahat ettim. Yolculuk duraklarında genellikle yalnız zaman geçiriyorum. Firenze’deyken yalnız başıma gece turlarına gittim. Ama şans eserim turda ki geri kalan tüm insanlar Koreli bayanlardı. Onlarla bira içerek sohbet ettim ve bazen o tat aklıma geliyor. Sanırım ortamdan ötürüydü.

Soru: Yolculuk yaparken gerçek kendinle baş başa kalabildiğin için zevk duyarsın.

PSH: Evet kesinlikle, yolculukta çok fazla düşünmüyorum ve kendimi özgür bırakıyorum. Yurt dışına ve mümkünse en az bilinen ülkelere gidersem sırt çantamla, korkusuzca her yerde daha çok eğlenebiliyorum. Bir keresinde İsviçre’ye gittiğimde çok fazla Koreli ve Çinli turist vardı. Genellikle beni tanıyan insanları pek umursamam bu yüzden sanırım insanlar benimle fotoğraf çekinmeyi kaçınılmaz görüyorlar. Ama onlarla yakınken rahatsız olduğumda bunu açıkça söylüyorum. Ve şükür ki kibarca söylediğimde onlar bunu anlıyorlar.

C46fQ6pUYAAm25P.jpg

Soru: Senin yaşındaki sıradan bir yaşamı tanımladığında zihnin rahatlamış gibi görünüyor.

PSH: Müzik dinlerken araba sürmeyi seviyorum. Ve hava iyi olursa dışarı çıkıp bisiklet sürerim. Han nehrinde sürüş yaptıktan sonra bira içmek muhteşem oluyor. Evden çıkınca, kendi başıma yaşadığımda sıklıkla arkadaşlarımı davet ederim ve onlara yemek yaparım.

Soru: Ailen küçük kızları tek başına yaşadığı için rahatsız değil mi?

PSH: Buna çok karşı çıktılar. Ancak evlenirsem mümkün olabileceğini söylediler. Annem beyaz atlı prensin ile tanıştıktan sonra evlen demeye devam ediyor. Bir gün çok çalışıp sonra kendi işlerimi doğru düzgün yapamadığımı hissettim. Odam vardı ama yalnız olmadığımı hissetmiştim. Bu her zaman etrafım ailemle çevrili olduğu için olabilir. Komik olan şu ki, odada tek başıma senaryo pratiği yaparken sessiz olmaya alıştım.

DEnv6ipXgAAQk0O.jpg

Soru: Dekorasyonla daha çok ilgili olmalısın.

PSH: Evet ama hala evime hangisi uyuyor emin değilim. Kuzey Avrupa, Modern yoksa Popüler sanat tarzı mı uyar bilmiyorum. Evimin duvarlarının tümden beyaz olmasını, perdelerimin rengarenk olmasını istiyorum. Mobilyalar ağaçtan yapılmış olmalı, ama hepsinin aynı dokuda olması gerekmiyor. Evimi düşünmeye devam ediyorum. Hiç iç mimari yokmuş gibi basit bir ev olmasını istiyorum.

Soru: Hayalinde 30’larında nasıl bir aktris olmak var?

PSH: Çocuk gibi stüdyoda çekim yaparak dolanabilirim. Derin zihinlerde küçük hikayelere daha çok dikkat çekmek istiyorum. Kendimi “Very ordinary couple” gibi bir filmde düşünebilirim. Gerçekten “Zihninizde hem mutlu hem de acılı bir an bırakacak bir an, çok fazla romantik olmayan ama herkesi güldürebilen bir an” yaratan bir filmde olmak istiyorum. Hayatım bir bakıma memnun edici bir sığınak. Çocuk gibi yaşa. Sırt çantanı sırtını al. İstediğin şeyi ye, sonra egzersiz yapabilirsin!

Kaynak: @AngelShinHye

Çeviri: veritaserum@PSHTurkey

BLOGDAN YAZI ÇIKARMAK YASAKTIR!!!

Bir Cevap Yazın

