Park Shin Hye M Dergisi Röportajı

cyxleetuoaajgpw

Park Shin Hye’nin iyi kalpliliği insanların yaralarını iyileştiriyor:

Do Young’un koçu Soo Yeon, “Hyung” filminde çok anlamlı bir karakter. O sadece paralimpik koç takımı pozisyonunu değiştirmiyor aynı zamanda her ikisine hem maddi hem de manevi yardımda bulunuyor. “Do Young bir kez yükselmiş ama parlamamış biri” diyor Park Shin Hye. Güçlü veriyor ve kalpten gelen sözleriyle saflığı hissettiren dokunaklı biri. “Do Young’un ellerini tutmadan önce yaptığım şeyi bırakmam gerekiyor.” İyi kalpli ve kararlı ve güçlü tutumları var. Bunlarda Park Shin Hye’nin izlerini barındıran karakter özellikleri. Geçmişe dönüp baktığımızda, o kendini kanıtlamıştı. ‘Miracle in Cell No.7’ (2013, yönetmen Lee Hwan-gyeong) filminde avukat Ye Sung rolünde ve TV dizisi Doctors (2016, SBS) dizisinde doktor Hye Jung rolünde. Park Shin Hye güldü ve şöyle söyledi, “Ben yardımcı olarak Soo Yeon’u oynarken, bana çok destek olan bu gibi insanları düşünüyordum.”

cyf6svxxgaawovy

 -Sen senaryoyu ilk kez okurken, Soo Yeon yerine Do Young’a kendini yakın hissettiğini söylemiştin.  

 “Atletler ve aktörler arasında çok fazla benzerlikler var. Aktörler sıklıkla yalnız hisseder ya da çoğu atletin yaptığı gibi gelecek hakkında endişe duyarlar. Çekim yada yarışma sırasında mutlu ve minnettar hissederler ama sonrasında endişe edeceğimiz doğrudur. Senaryoda ki yükselişten sonra Do Young’un ayağa kalktığını görünce çok rahatlamıştım. Bu zorlu zaman boyunca Soo Yeon’un Do Young’u rahatlatması ve ona yardım etmesini görmek beni çok mutlu etti. Hem de ben etrafımda ki insanlara samimiyet gösterip onları mutlu etmeyi severim. Bu yüzden arkadaşlarım için de sıklıkla yemek pişiriyorum. Filmde bu özelliklerimden bazılarını ortaya koymak istedim.

cyf6qozw8aa_9z1

 -Senaryoda Soo Yeon’un çok fazla sahnesi yok. Geçmiş olayları düşünmüş olmalısın. 

“İyi kalpli ve samimi kişilikler, ve bundan daha fazlası. Yönetmen Kwon Soo Gyeong ile konuşurken, Soo Yeon’un geçmiş kişiliği hakkında daha çok şey öğrendim. Soo Yeon da lider pozisyonuna çabuk gelip hızlı bir düşüşe uğramış ve genç bir yaşta milli takıma girmiş. Soo yeon ve Do Young benzer zorluklar yaşamış ve bu yüzden Soo Yeon’un Do Young’u devam etmesi için cesaretlendirmesi anlaşılabilir. Do Young tuhaf olduğu için Soo Yeon’un tecrübelerini ona vermekle memnun olduğu resmini görmek istemedim”

cv3eyzzwaaaxz_h

 -Hiç birisi için önemli bir şeyden vazgeçtin mi? 

“Bu soruya tam uymayabilir ama bu günlerde bir şeye ilgim var—Aktris Park Shin Hye ve insan olan Park Shin Hye arasında anlaşmazlığa düşüyorum. 15. uluslar arası film festivaline animasyon film ‘Dream of a Precious Day’a (2011, yönetmenler Ahn Jae-hoon, Han Hye-jin) ses aktörü olduğum için katılmalıydım. Dedem o gün öldü ve cenazeye katılamadım. Gerçekten üzülmüştüm. Aktris olarak yaşamak güzel ama benim kişisel hayatım eşit derecede önemli. Daima bu ikisini dengelemek zor oluyor.”

cvgdgb0uaaeun2u

 -Sen üniforma ve takımlarla iyi görünüyorsun. 

“Atlet olan çok arkadaşım var. Tekvando, masa tenisi ve golf oyuncuları. Şimdilerde, sporcu kadınlar bu tarz üniformalar giyiniyor.Ben de rolüme gerçekçilik katmak için böyle kıyafetler giymek istedim. Konuşma tarzımı doğal ve sert şekilde değiştirdim. Ama filmi izlediğimde, duygusal sahnelerde ses tonumun yükseldiğini gördüm. Bu acıklıydı.”

CwJOHPFVUAA9kj6.jpg

 -Do Sik ile tartıştığın sahneler eğlenceliydi. Park Shin Hye’yi komik bir karakterde görmek yeniydi.

Geleneksel bir dizide rol alan Soo Yeon’u yönetmen rehberliğinde komik şekilde oynama niyetim yoktu. Ama Cho Jung Suk repliklerini çok komik seslendirdiği için ben de tepki olarak cevap vermeliydim. Sanırım uyumlu bir sonuç ortaya çıktı. Cho Jung Suk doğaçlamada da çok iyi. Bazen çok güldüğüm için onunla çekim yapmak zordu.”

cvjcv2awaau1nup

Park Shin Hye’nin geçmiş 10 yıl boyunca rol aldığı popüler TV dizileri bile onun filmografisini doldurmaya yetiyor. O ‘Stairway to Heaven'(2003-2004, SBS) dizisiyle çocuk  oyuncu olarak çıkış yaptı. Daha 13 yaşındaydı. Sonra popüler bir aktris olarak büyüdü ve ilk büyük çıkışı ‘You’re beautiful’ ile oldu. (2009, SBS) Ve sonra ‘Heirs’da rol aldı, (2013, SBS) bu dizide oldukça popülerdi. İmajı genç hırslı bir bayandan dosdoğru ve kararlı bir hanıma dönüştü. Hem de imajı rol aldığı pek çok yapımla halkın önünde güç kazandı. Son yıllarda ise tutkulu bir muhabiri canlandırdığı ‘Pinocchio’ dizisinde ve cerrahı canlandırdığı ‘Doctors’ dizisinde gittikçe parladı.

CvsrqNwXgAAsRTa.jpg

-Dürüstlüğün çok güzel. Bunun hakkında ne düşünüyorsun?

“Bazen rahatsız edici. Zannediyorum ki herkesle iyi anlaşmanın yolu yok. Nedeni varsa, iyi niyetimi gösteriyorum. Sanırım bu imajla çalım satmaktansa etkili biçimde kullanmak daha iyi olabilir. Yani sözde değil özde dürüst olmalı insan, en çok da kendisine karşı.”

CyF6r2vXAAESuCQ.jpg

 -Sen bir aktris olarak 20’li yaşlarını geçiriyorsun. Oyunculuğunu özel bir yönde ilerletmek istiyor musun?

“Ben güçlü sosyal mesajları olan insanlığın ön plandan olduğu yapımlarda yer almayı seviyorum. ’26 yıl’ (2012,Yönetmen Cho geun Hyun) ve ‘Attorney’ (2013, Yönetmen Yang Woo Suk) bu tip mesajlara ulaşan filmler benim gözümde. Politik ya da tarihi senaryolarda güzel. Sıkça bu senaryoları okurken daha çok çalışıp iyi yaşamam gerektiğini düşünüyorum. Kalbe dokunan filmleri beğeniyorum.”

cyq2idxusaa-bhs

-Sıklıkla hangi filmleri izliyorsun?

“Ben epey süredir film izlemiyorum. Çünkü gözlerim ve kulaklarım yorgun oluyor. Ama fiziksel durumum elverişli olursa, sıkça film izlerim. Sakin ve dokunaklı filmleri seviyorum, ‘Kamome Diner’ (2006, Yönetmen Ogigami Naoko) ve ‘Like Father, Like Son’ (2013, Yönetmen Koreeda Hirokazu) gibi.”

CyF6rAiXEAEGRun.jpg

-Senin çok sağlıklı bir gündelik hayatın var gibi görünüyor.

“Hayır, bu doğru değil. Hala öğrenecek çok şeyim var. Oyunculuğa genç yaşta başladığım için daha önce öğrenme fırsatı bulamadığım bir çok şeyi öğrenmek istiyorum. Yemek pişirmeyi seviyorum bu yüzden ‘Hansik’ (Kore geleneksel yemeği) şefi sertifikası almak istiyorum. Hem de pişirmeyi de seviyorum. Lise arkadaşlarımın bana verdiği büyük güç ve destek sayesinde sağlıklı bir hayat sürdürebilirim. Onlar bana sıradan bir Park Shin Hye gibi davranıyorlar ve bu benim için çok değerli. Gerçekten onlara çok minnettarım. Bazen benim hakkımda ki haberleri gördüklerinde, şakayla şöyle söylüyorlar, ‘Park Shin Hye’nin gözlerinde parıldayan yıldızlar yok mu? Lütfen bize de göster!’ (Güler:))

ie002040839_std

-13 yıldır aktris PSH olarak motivasyonunuz ne?

“Ben küçükken ailemin ekonomik durumu o kadar iyi değildi, onlara yardımcı olabilmek için aktris olmak istedim. Bu duygum çok güçlüydü. Film yapımı çok ilginç, oyunculuk daha da ilginç… 10 yılın ardından çok tanınır hale geldim ama aynı zamanda çok da zorlandım. Yine de bu ailemi üzer mi düşünüyorum bu yüzden şikayet ya da mızmızlık etmiyorum. Bununla birlikte, ‘Ailem sorumlu hissedecek mi?’ diye düşündüm. Bu yüzden şikayet etmedim ya da seçici davranmadım. Yıllar önce, ergenliğin son dönemleri boyunca bu şekilde geçirdim, bu yüzden pek çok şeyde baş belası gibi davrandım ve tepkilerim hep düşmanca oldu. O zamanlar, hep güzelliğimi başkalarına göstermeliyim diye düşünürdüm, fakat şimdi artık aynı şeyi düşünmüyorum. Kendimi başkalarının düşüncelerinden endişe etmekten çok kendimi değerli biri olarak görmeyi seçtim. Daha mutlu yaşamaya çalışacağım böylece, doğallığımı hayranıma ve halkıma gösterebilirim.

ctfjlvjuiaadtje

Kaynak: @mohamedsunbae.tumblr

Çeviri: veritaserum@PSHTurkey

BLOGDAN YAZI ÇIKARMAK YASAKTIR!!!

Bir Cevap Yazın

