Park Shin Hye Bal Bal Röportajı Kasım 2011

Açıkçası ben sevimli albenileri olan kızların hayranı değilim. Ama aralıklı gözleriyle takdir edilesi gülüşü olan Park Shin Hye’yi gördüğümde, onun oyuncağı olmak dışında bir hiçtim. Mağlup olmuştum… Ve ben bir kadınım! Peki siz erkeklere bir sorum var, Park Shin Hye’nin cazibesine nasıl engel olabiliyorsunuz? Bana Park Shin Hye sadece güzel mi diye soracak olursanız, cevabım HAYIR! HAYIR! olacak. Bir süre oturup onunla sohbet ettikten sonra onun sadece akıllı olmadığını aynı zamanda çok da iyi kalpli olduğunu keşfettim. Varılacak sonuç; güzelliğin bütün niteliklerini barındıran bir kız, cömertliği ve sevimliliği aslında var olan… Adaletin bu mu dünya?

tumblr_mlg4cs26iA1rcpwx1o2_r1_500

-Doğumundan şu ana kadar insanlar güzelliğin hakkında kaç kez iltifat ettiler?

Shin Hye: Oh.. bu çok yeni bir soru. Düşünmeme izin verin.. hımm.. Diğer herkes kadar aynı olmalı.

-Gerçekten mi? Bu nasıl mümkün olabilir? Diğer herkesten çok daha fazla değil mi?

Shin Hye: Küçükken insanlar bana her zaman güzel olduğumu söylerlerdi. Ama bunu hep duyduğum için, aslında bir süre bu çeşit iltifatlardan nefret ettim.

-Güzel olduğunu söyleyen insanlardan nefret mi ediyorsun?

Shin Hye: Yetişkinler benim güzel olduğumu söyleyip iltifat ettiklerinde arkadaşlarım benimle dalga geçer ve PRENSES hastalığım olduğunu söylerlerdi. Bu yüzden ben hayal kırıklığı yaşamıştım. Sonucunda da gençken insanlara güzel olduğumu artık söylememelerini anlatmıştım. Ama şimdi… Güzel olduğumu duymak istiyorum.. haha…

-Bu günlerde insanlar senin güzel olduğunu nadiren mi söylüyorlar?

Shin Hye: Evet, büyüdükten sonra bunu çok duymuyorum.. haha.. Bu yüzden şimdi duymayı istiyorum.

-Lee Seung Hwan’ın müzik videosunda çıkış yaptıktan sonra, ‘Stairway to Heaven’ dizisinde Choi Ji Woo’nun çocukluk karakterini oynadın. Zaman hızla akıp geçti ve şimdi sen çıkışının onuncu yılına kapıyı dayadın. Çok uzun süredir bu endüstride kalabilmen hakkında düşüncen nedir?

Shin Hye: Evet, bu doğru. Başından beri oyunculuğa adımımı atarken de bunun benim için ekmek teknem olacağını ve hayat boyu sürdüreceğimi düşünmüştüm.

-Genç bir kızken çoktan böyle düşüncelerin var mıydı?

Shin Hye: İlk başta annem benim genç yaşta çalışma fikrime razı olmadı. Ama ben ağlamıştım ve denemem gerektiğini söylemiştim. Nedenini bilmiyorum ama bu işe girişmem gerektiğine inanmıştım.

-Seninle aynı yaşta olan insanlara göre daha olgunsun?

Shin Hye: Orta okul ve lisedeyken kesinlikle daha olgundum. Şimdisi için ise durumun böyle olup olmadığını bilmiyorum. Sanırım uzun süredir bu endüstride olduğum için benimle aynı yaşta olan insanlar kadar dünyaya ufkum geniş bakamayabiliyorum.

-Otobüs ücretinin ne kadar olduğunu biliyor musun?

Shin Hye: 1000 won değil mi? Ben yolculuk kartı kullandığım zaman hala 900 wondu.

-Böylesine genç bir yaşta etkinliklere başlamışsan normal vatandaşlar gibi yaşama tecrübesi edinememişsindir?

Shin Hye: Ben kendi başıma metroda yolculuk ederdim. Bu yılın başlangıcına kadar hala toplu taşıma araçlarını kullanıyordum. Bununla birlikte bir kaç ay öncesiyle nereye gitsem insanlar tarafından tanındığım için bunu yapamamaya başladım. Kendimi gizlemem gerekiyor.

-Sen sokaklarda tanınmaya yalnızca son zamanlarda mı başladın?

Shin Hye: Evet, çok ani oldu. ‘Heartstrings’ çekimlerinden sonra insanlar beni tanımaya başladılar. Onlar yanıma gelip benimle konuştular ve imzamı istediler. Han nehrinde bisiklet sürdüğümde fotoğraflarım çekildi ve anında sosyal ağlarda yayıldı. Ne yaparsam haberlere çıkabiliyordum. İnternet bu kadar gelişmemişken istediğim yere gidebiliyordum. Ama şimdi nereye gidersem anında tanınıyorum. Bu yüzden ne zaman dışarı çıksam çantamda beyzbol kepim hazır olur. Resmi giyinmiş olsam bile yine de kep takmam gerek.

-Ünlü olmanın dezavantajı varmış gibi görünüyor.

Shin Hye: Bunlara dezavantaj denemez ama zahmet denebilir. Genç bir yaşta toplumdaki bağımsız yaşama başladım.

-Artıların ve eksilerin ne oldu?

Shin Hye: Geleceği için endişelenen üniversite arkadaşlarıma baktığımda gençken bu kariyer yolunu seçmiş olmaktan dolayı memnun oluyorum. Ama hayatta çok erken yola koyulmak yerimi sağlama almak için pek çok şeyden ödün vermem gerekiyor. Özgürce yaşayamıyorum ve sorumluluklarım artıyor…

-Shin Hye yaşlanmaktan nefret ediyor mu?

Shin Hye: Lisedeyken daha hızlı büyüyüp yetişkin olmayı istemiştim. Etrafımdaki insanlar “Sen altın çağındasın, bunun değerini bil” diyorlardı. O zamanlar bunun ne anlama geldiğini anlamamıştım. Ama 20’li yaşlarıma ulaştıktan sonra anlamaya başladım. Yaşım arttıkça sorumluluklarım da artıyor. Öyle insanlar var ki yapmadığım ya da benimle ilgili olmayan durumlardan dolayı beni yanlış anlayıp zararlı eylemlerini ve sözlerini katıyorlar. Yaşlanmak.. benim için çok da iyi bir şey değil…

-Dizin ‘Heartstrings’ ‘Full House’ dizisinin yönetmeni Pyo Min Soo’nun sanat eseri ama reytingler çok da iyi değil. Sen çekimlerin ortasındayken araba kazası geçirdin ve yapım bölümüyle ilgili çok sorunlar vardı. Üzüldün mü?

Shin Hye: Dürüst olmak gerekirse bu dizi hakkında çok fazla yorum ve dedikodu var. Ama çekim yerlerinde ortam harikaydı. Herkes aynı amaç uğruna mutlulukla çok çalışıyordu. Bu yüzden ben üzgün ya da acılı hissetmedim.

-Gerçekten mi?

Shin Hye: Evet, reytingler ile ilgili çok sorun olmasına karşın dizi şans eseri yurt dışındaki ülkelerde çok popüler oldu. Bu yüzden ben çok da endişeli değilim. Yayınlandıktan sonra ki gün reytingleri kontrol ettiğimde biraz depresif hissedip, “Aa.. sadece bu kadar..” diyebiliyordum. Ama sonradan bunu düşündüm ve zaten elimden gelenin en iyisini yaptığımı fark ettim. Öyleyse sorun yoktu…

-Sen gerçekten reytinglerle fazla ilgilenmiyorsun? Bu senin çok ileri görüşlü olduğunu gösteriyor.

Shin Hye: ‘You are beautiful’ dizisi benim dizilerin reytinglerine karşı olan bakış açımı değiştirdi. Dizi televizyonda çok fazla reyting alamasa bile online ya da yurt dışı izlenmelerde çok popüler olabilir. ‘You are beautiful’ dan önce rol aldığım diziler düşük reytingler alıyordu. Benim yüzümden mi ya da baş role uygun değil miyim diye düşünüyordum. Şimdilerde reytinglerle ilgilenmediğimi söyleyemem. Ama dizilerde karakterimi daha iyi nasıl tasvir edebileceğime daha çok dikkat ediyorum. Herkes reytinglere çok odaklanırsa, oyunculuklar bundan olumsuz etkilenecektir. Reytingler yüzünden en az etkiyle karşılık veremeyiz, değil mi?

-Dizinin yapım bölümüyle ilgili anlaşmazlıkların yaşandığına dair haberler vardı.

Shin Hye: Daha önce rol aldığım bütün dizilerle karşılaştırırsak ‘Heartstrings’in oyuncu kadrosu ve set ekibi en birleşik olanıydı. Aktörlerden elemanlara kadar herkes bir kez bile tartışma yaşamadı. Herkes bir başkasıyla ilgileniyordu. Biz konuşup, gülüyor ve birlikte mutlu biçimde rol alıyorduk. Kazadan sonra onlar bana oturmam için bir sandalye verdiler ve sahnelerim bittikten sonra dinlendim.

-Shin Hye’nin üzülmesinden korktuğum için dizinin haberleri hakkında dikkatlice konuştum. Seninle konuştuktan sonra endişemin çok yersiz olduğunun farkında vardım.

Shin Hye: Biz çekimleri mutlu bir tınıda tamamladık. Herkesin neden böyle soruları olduğunu anlamıyorum.

-Yeni bir projeye başlamadan önce dinlenmeyi planlıyor musun?

Shin Hye: Senenin sonunda etkinliklere başlamayı planlıyorum. Bir film çekebilirim ama hiçbir şey şu an için kesin değil. Çok yakında Gana’ya gideceğim ve gönüllülük programına katılacağım. Bir haftalığına bir çocuğun annesi olacağım. Yurt dışına gitmek ve gönüllü projede yer almak benim için iyi olacak.

-Bu senin ikinci seferin olacak değil mi?

Shin Hye: Evet, en son Nepal’e gitmiştim. O tecrübeden çok şey öğrendim ve duygulandım. Gönüllü işlerde kazanılan tecrübe ve ne kadar şanslı olduğunun farkına varma çok değerli. Sanırım içimdeki sevgiyi tekrar başkalarına geçirmem gerekiyor.

-Acı çeken çocukları gördüğünde nasıl hissettin?

Shin Hye: Kötü şartlarda çalışan ve açlık çeken çocukları gördüğümde yüreğim sızladı. Bu genç bir kardeşime acı çekerken bakmak gibiydi. Nepal’de ailelerinin geçimini sağlamak için taş ocaklarında çıplak elleriyle madenleri kazarak çalışan çocuklar gördüm. Onlara bakmak benim iliklerime kadar acıyla sarsılmama yol açtı.

-Çok gençsin ve gönüllü işlere katılıyorsun. Bu muhteşem…

Shin Hye: Böyle iltifatlar duymak utandırıcı… Ben müteşekkir olduğum gönüllülük hizmetiyle çok şey öğreniyorum.

-Shin Hye on yıldır durmaksızın farklı dizilerde çalıştı. Durmaksızın çalışmaya devam edeceğini düşünüyor musun? Şimdi sevgilin olması için mükemmel bir yaştasın öyle değil mi?

Shin Hye: Haha.. Çıkmak için gereken yaşa ulaştığım doğrudur.

-Senin ideal tipin halen aynı mı, uzun boylu ve yufka yürekli bir adam?

Shin Hye: Evet, ama etrafımda böyle çok insan olmaması tuhaf.

-Böyle bir erkek var olursa onunla çıkacak mısın?

Shin Hye: Benim sosyal yeteneklerim oldukça iyi. Sanırım bunu yapabilirim…

-Öyleyse senin ideal erkeğin yakında ortaya çıkmalı!

Shin Hye: Biliyorum doğru.

-Gana’ya güvenle gitmeni ve başarılı bir aşk yaşamın olmasını diliyorum!

Shin Hye: Evet, güvenle döneceğim. İlişkiler için ben henüz emin değilim. Ama bunun üzerinde çalışacağım, haha…

Kaynak: http://www.shinhye.org/

Çeviri: veritaserum@PSHTurkey

BLOGDAN YAZI ÇIKARMAK YASAKTIR!!! 

Bir Cevap Yazın

